Termeni și condiții generale

  1. 1. Dispoziții generale

     

    1. Prezentele condiții de vânzare și reclamații reglementează drepturile și obligațiile părților contractante care decurg din contractul de vânzare încheiat între comerciant, care este societatea comercială PANAKEIA SK, s.r.o., cu sediul social în Žabinská 2081/2, 911 05 Trenčín, Nr. de identificare: 52576418, înregistrată în Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul districtual din Trenčín, Secția: Sro, Intrarea nr. 38795/R (denumit în continuare „comerciant”) și cumpărător, obiectul căruia este achiziționarea și vânzarea de bunuri în interfața online a comerciantului.

     

    2. Datele de contact ale comerciantului:

     

    Denumirea comercială:PANAKEIA SK, s.r.o.

    Sediu:Žabinská20812, 911 05 Trenčín.

    INFO:

    52576418

    Înregistrată:înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului districtual din Trenčín,

    Secțiune: Sro, Nr. de intrare 38795/R

    TIN: 2121077882

    Număr TVA: SK2121077882

    Operare: Žabinská 2081/2, 91105 Trenčín

    Telefon: +421 948 735 144

    Email: @panakeia.sk

     

    3. Autoritate de supravegherea legalității în domeniul protecției consumatorilor:

     

    Autoritatea slovacă de inspecție comercială (SOI)

    Inspectoratul SOI pentru regiunea Trenčín

    Hurbanova 59, 911 01 Trenčín

    Serviciul de supraveghere

    tn@soi.sk

    tel. nr. 032/640 01 09

    http://www.soi.sk

    http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

     

    4. Comerciantul este și operatorul interfeței online prin care operează un magazin online pe domeniul cu numele www. zdraviezkopanic.sk (denumit în continuare și „magazin online” sau „interfață online”). Interfața online înseamnă, în general, orice software, inclusiv un site web sau o parte a unui site web sau a unei aplicații, operat de către sau în numele Comerciantului și care servește ca mijloc de a permite consumatorilor să acceseze bunurile sau serviciile sale.
    5. Cumpărător înseamnă orice persoană (persoană fizică sau juridică) care a completat și a transmis o comandă prin intermediul interfeței online a comerciantului și care a primit o confirmare de primire a comenzii din partea comerciantului.
    6. Consumatorul este o persoană fizică care, atunci când încheie un contract în temeiul prezentelor TCG, nu acționează în cadrul activității sale comerciale.
    7. Mărfurile sunt obiecte mobile care sunt destinate vânzării și în același timp sunt publicate în interfața online a Comerciantului (denumite în continuare și „Bunuri”).
    .
    8. Contract înseamnă un contract de vânzare sau un contract de vânzare cu consumatorii.
    9. Un contract de vânzare înseamnă un contract de vânzare încheiat între Comerciant în calitate de vânzător și cumpărător, cu condiția să nu fie un contract de vânzare încheiat cu consumatorul în conformitate cu alineatul 8 din prezentul articol.
    10. Contract de vânzare de consum înseamnă un contract de vânzare încheiat între un comerciant în calitate de vânzător și un consumator în calitate de cumpărător.
    11. Prezentele condiții generale (denumite în continuare „CG”) reglementează relațiile juridice dintre comerciantși fiecare persoană care este uncumpărător al unui produs oferit de comerciantprin interfața online.
    12. Aceste Termeni și condiții de vânzare și reclamații, în versiunea valabilă la data încheierii contractului de cumpărare, fac parte integrantă din contractul de cumpărare. În cazul în care Comerciantulși Cumpărătorul încheie un contract de vânzare în scris în care convin asupra unor termeni și condiții care se abat de la acești termeni și condiții, prevederile contractului de vânzare vor prevala asupra acestor termeni și condiții. Astfel de termeni și condiții convenite nu trebuie să intre în conflict cu alte dispoziții legale (reducerea perioadei de returnare, a perioadei de garanție etc.). 12. Toate relațiile contractuale sunt încheiate în conformitate cu legislația Republicii Slovace.
    13. Prețul de achiziție afișat pentru bunuri include și taxa pe valoarea adăugată în valoare de stabilită de legislația aplicabilă a Republicii Slovace și nu include prețul pentru transportul bunurilor sau alte servicii opționale. Toate promoțiile sunt valabile în limita stocului disponibil, dacă nu se specifică altfel pentru anumite bunuri.
    14. Comerciantulși rezervă dreptul de a ajusta în orice moment prețul bunurilor listateîn interfațaonline. O modificare a prețului bunurilor nu se aplică contractelor de vânzare încheiate înainte de modificarea prețului, indiferent de faptul că bunurile nu au fost încă livrate.
    15. În cazul în care comerciantul nu își respectă obligațiile prevăzute în legislația aplicabilă a Republicii Slovace sau a Comunităților Europene sau în  prezentele condiții de vânzare și reclamații, cumpărătorul își poate exercita dreptul împotrivacomerciantuluiprin intermediul instanței competente sau în orice alt mod prevăzut de lege.

     

     

    2. Metoda de încheiere a contractului de vânzare

     

    1. Propunerea de încheiere a contractului de vânzare-cumpărare se transmite de către cumpărător comerciantuluiîn forma unui formular completat și trimis în  interfața online a comerciantului, prin care acesta a trimis o propunere de încheiere a unui contract de vânzare-cumpărare, al cărui obiect este transferul cu titlu oneros al dreptului de proprietate asupra bunurilor specificate de cumpărător, pentru prețul de cumpărare și în termenii și condițiile specificate în prezenta comandă (denumită în continuare „comanda”).
    2. În urma transmiterii comenzii, cumpărătorul va primi o notificare de primire a comenzii executată automat în sistemul electronic al Retailer (denumită în continuare „Confirmare de primire a comenzii”) la adresa sa de e-mail. Orice informații suplimentare privind comanda Cumpărătorului pot fi trimise la adresa de e-mail a Cumpărătorului, dacă este necesar.
    3. Confirmarea de livrare conține informații conform cărora comanda a fost primită de comerciant, dar nu reprezintă o acceptare a propunerii de încheiere a unui contract de vânzare.
    4. Comerciantul vatrimite apoi la adresa de e-mail a Cumpărătorului informații cu privire la acceptarea comenzii Cumpărătorului (denumită în continuare „acceptarea comenzii”). 5. Acceptarea comenzii trebuie să conțină informații privind denumirea și specificațiile bunurilor a căror vânzare face obiectul contractului de cumpărare, detalii privind prețul bunurilor și/sau al altor servicii, detalii privind perioada de livrare a bunurilor, denumirea și detaliile locului în care bunurile urmează să fie livrate și detaliile locului în care bunurile urmează să fie livrate și detaliile locului în care bunurile urmează să fie livrate; detalii privind prețul, dacă este cazul, condițiile, metoda și data transportului bunurilor la locul convenit de livrare a bunurilor către cumpărător, detalii privind comerciantul (denumirea comercială, sediul social, numărul de înregistrare). Toate informațiile de mai sus sunt comunicate cumpărătorului de asemenea înainte de încheierea contractului de cumpărare și înainte de transmiterea comenzii de către cumpărător.
    5. Contractul de cumpărare este încheiat prin transmiterea acceptării comenzii în formă electronică sau scrisă către cumpărător.
    6. Comerciantulinformează cumpărătorul în mod clar, neechivoc, inteligibil și inconfundabil, înainte de a trimite comanda, despre informații precontractuale, referitoare la reclamație, plată, informații comerciale, respectiv despre următoarele informații:

     

    a) caracteristicile principale ale produselorîn măsura corespunzătoare tipului și naturii produselorproduselorși forma în care sunt furnizate informațiile,
    .
    (b)denumirea comercială și sediul social sau locul de desfășurare a activității comerciantului,
    (c)numărul de telefon al comerciantului,
    d) prețul de vânzare al bunurilor, costul transportului, al livrării, al poștei și al altor costuri și taxe, precum și faptul că alte costuri și taxe pot fi incluse în prețul total, în cazul în care costurile și taxele nu pot fi determinate în avans,
    e)condițiile de executare, condițiile de plată, condițiile de livrare și perioada în care comerciantul se angajează să livreze sau să furnizeze bunurile,
    (f)existența și durata răspunderii legale a comerciantului pentru defectele bunurilor,
    g)durata contractului,
    h) instrucțiuni privind dreptul consumatorului de a înainta comerciantului o cerere de despăgubire în temeiul unei reglementări speciale (§ 11 din Legea nr. 391/2015 Coll.)cu un link către site-ul web pe care sunt publicate informații privind entitatea relevantă de soluționare alternativă a litigiilor

     

     

    3. Drepturile și obligațiilecomerciantului

     

    1. Comerciantul este obligat să:

     

    a)livrează, pe baza unei comenzi confirmate prin acceptare, bunurile cumpărătorului în cantitatea, calitatea și termenul convenite și le ambalează sau le echipează pentru transport în modul necesar pentru conservarea și protecția lor,
    b) să se asigure că bunurile livrate sunt conforme cu legislația aplicabilă din Republica Slovacă,
    c) livrează Cumpărătorului, împreună cu bunurile, în formă scrisă sau electronică cel târziu, toate documentele necesare pentru acceptarea și utilizarea bunurilor și alte documente prevăzute de legislația slovacă aplicabilă (manuale în limba slovacă, card de garanție, bon de livrare, document fiscal).

     

    2. Clientul are dreptul la plata corespunzătoare și la timp a prețului de cumpărare de la cumpărător pentru bunurile livrate.

     

    4. Drepturile și obligațiile cumpărătorului

     

    1. Compărătorul a fost informat de cătrecomerciantcă obligația de plată a prețului face parte dincontractul de cumpărare..
    2. Cumpărătorul are următoarele obligații:

     

    a) accepta bunurile comandate,
    b) să plăteascăcomerciantuluiprețul de cumpărare convenit în termenulde scadență convenit, inclusiv costul de livrare a bunurilor.

     

    3. Compărătorul are dreptul la livrarea bunurilor în cantitatea, calitatea, data și locul convenite de părți.
    4. În cazul neacceptării bunurilor de către cumpărător, contractul de vânzare-cumpărare va fi reziliat în ziua în care bunurile comandate de cumpărător sunt returnate comerciantuluiîn cadrul societății comerciale; urma neacceptării acestora de cătrecumpărător în termenul deacceptare.
    5. În cazul în care cumpărătorul nu preia bunurile comandate, iar acest lucru se datorează nepreluării de către cumpărător a bunurilor comandate și nepreluării de către cumpărător a bunurilor comandate; motive ale kcumpărătorului, kcumpărătorul este obligat, la cererea merchanttrader, să îl despăgubească pe trader pentru dauna suferită de acesta din urmă în nbsp; cauza nepreluării bunurilor de către Cumpărător.

     

    5. Condiții de livrare și plată

     

    1. Ddisponibilitatea bunurilor cu data expedierii acestorași a livrăriieste indicată pentru fiecare bunîn interfața online a comerciantului.
    2. Dacă comerciantulși cumpărătorul în  contractul de cumpărare nu au convenit altfel, comerciantul este obligat să livreze bunurilecumpărătorului fără întârziere, cel târziu în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de cumpărare. Dacă comerciantul nu livrează bunul în termenul convenit, cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract.
    3. Comerciantul are dreptul de a invita cumpărătorul să preia bunurile chiar înainte de expirarea termenului de livrare convenit în contractul de vânzare-cumpărare.
    4. Cumpărătorul este obligat să preia bunurile la locul convenit de comerciant și de cumpărător în contractul de cumpărare (denumit în continuare „Loc). Loc
    ). Prețul de cumpărare include taxa pe valoarea adăugată în cuantumul legal, iar acest preț de cumpărare este, de asemenea, indicat în interfața online a comerciantului și este comunicat cumpărătorului înainte ca acesta să transmită comanda.
    2. În plus față de prețul de cumpărare al bunurilor indicat în interfața online a comerciantuluise va adăuga costul de livrare a bunurilor, al cărui cuantum va fi comunicat cumpărătorului înainte de încheierea contractului de cumpărare.
    3. Cumpărătorul va plăti comerciantuluiprețul de cumpărare, inclusiv costurile de livrare a bunurilor, în numerar, respectiv prin card de credit la primirea personală a bunurilor, în numerar la livrare la locul de livrare sau prin transfer bancar în contul comerciantului, indicat în acceptarea comenzii sau în interfața online a comerciantului în momentul anterior primirii bunurilor. Costurile cumpărătorului pentru plata prețului de achiziție prin oricare dintre metodele în conformitate cu propoziția anterioară sunt indicate în interfața online a comerciantului și sunt comunicate cumpărătorului înainte de trimiterea comenzii din partea sa, în timp ce cumpărătorul însuși alege ce metodă de plată a prețului de achiziție îl interesează.
    4. Compărătorul este obligat să plătească comerciantuluiprețul de cumpărare pentru bunurile convenite în termenul prevăzut în contractul de vânzare-cumpărare, dar cel târziu la primirea bunurilor.
    5. Dacă cumpărătorul nu plătește comerciantuluiîntregul preț de cumpărare până la momentul livrării bunurilor la locație și părțile nu au convenit să plătească prețul de cumpărare pentru bunuri în rate, comerciantul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare.
    comerciantul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare.
    6. Metoda de plată a prețului de cumpărare și cuantumul costurilor asociate cu aceasta sunt indicateîn interfața online a comerciantuluiîn contextul executării comenzii de către Cumpărător, alegerea fiind la latitudinea Cumpărătorului, iar faptele menționate îi sunt comunicate înainte detrimiterea comenzii.

     

    7. Transferul de proprietate și transferul riscului de deteriorare a bunurilor

     

    1. La primirea bunurilor la locul convenit, proprietatea asupra bunurilor trece la Cumpărător. Un cumpărător care nu corespunde definiției unui consumator, dobândește dreptul de proprietate asupra bunurilor numai la plata integrală a prețului de achiziție a bunurilor.
    2. Riscul de deteriorare a bunurilor trece la cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau un terț autorizat de acesta preia bunurile de la comerciant sau de la agentul acestuia autorizat să livreze bunurile sau, în cazul în care acesta din urmă nu o face la timp, în momentulprimirii de către cumpărător a bunurilor de la comerciant; momentul în care comerciantulpermite cumpărătorului să dispună de bunuri și cumpărătorul nu intră în posesia bunurilor.

     

    8. Ritragerea de către cumpărător fără a oferi niciun motiv

     

    1. Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract fără a oferi un motiv în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii bunurilor. Consumatorul poate, de asemenea, să se retragă din contract, al cărui obiect este livrarea bunurilor, înainte de începerea perioadei de retragere.
    2. Se consideră că bunurile au fost preluate de consumator în momentul în care consumatorul sau o terță parte desemnată de consumator, alta decât transportatorul, a preluat toate părțile din bunurile comandate, sau dacă:

     

    a) bunurile comandate de consumator într-o singură comandă sunt livrate separat, în momentul acceptării bunuluicare a fost livrat ultimul,
    b) livreazămărfuriconstituite din mai multe părți sau piese, în momentul primirii ultimei părți sau ultimei piese,
    c) furnizează bunuriîn mod repetat pe o perioadă de timp, în momentul primirii primului bun.

     

    3. Consumatorul poate exercita dreptul de retragere pe suport de hârtie sau sub forma unei notări pe un alt suport durabil și, în cazul în care contractul a fost încheiat verbal, orice declarație formulată fără echivoc de către consumator, care exprimă intenția consumatorului de a se retrage din contract, este suficientă pentru exercitarea dreptului de retragere al consumatorului. Consumatorul poate utiliza modelul de formular de retragere publicat în interfața online a comerciantului.
    4. Consumatorul trebuie, în termen de 14 zile de la data retragerii, să returneze bunurile sau să le predea comerciantului sau unei persoane desemnate de comerciant să ridice bunurile; acest lucru nu se aplică în cazul în care comerciantul propune ridicarea bunurilor în persoană sau prin intermediul unei persoane desemnate de comerciant. Termenul prevăzut în prima teză se consideră respectat dacă consumatorul trimite bunurile comerciantului cel târziu în ultima zi a termenului.
    5. Termenul de retragere prevăzut la prezentul articol se consideră respectat dacă consumatorul trimite o notificare de retragere comerciantului cel târziu în ultima zi a termenului.
    6. Comerciantul furnizează consumatorului, fără întârziere după primirea notificării de retragere, o confirmare de primire a acesteia pe un suport durabil, în cazul în care consumatorul s-a retras din contract utilizând o funcție sau un formular special de retragere disponibil pe interfața online a comerciantului.
    7. Consumatorul este sfătuit să precizeze în formularul de retragere numărul comenzii, data achiziției, tipul de bunuri de la care se retrage, numele și prenumele, adresa și dacă este cazul, numărul contului în care vor fi rambursate plățile pe care le-a furnizat Comerciantului din contractul de retragere, dacă decide că dorește ca plata pentru bunuri să fie trimisă la numărul de cont furnizat de acesta. În caz contrar, Comerciantul va rambursa plata efectuată de consumator pentru bunuri în același mod în care consumatorul a utilizat pentru plata acestora.
    8. Prin retragerea din contract, părțile sunt obligate să își restituie reciproc serviciile furnizate. 9. Consumatorul va fi răspunzător numai pentru orice reducere a valorii bunurilor care este cauzată de manipularea bunurilor dincolo de cea necesară pentru a verifica caracteristicile și funcționalitatea bunurilor. În cazul în care valoarea bunurilor a fost redusă ca urmare a unui tratament al bunurilor care depășește cadrul tratamentului necesar pentru a stabili caracteristicile și funcționalitatea bunurilor (de exemplu, bunurile sunt deteriorate), consumatorul este răspunzător față de comerciant pentru prejudiciul astfel cauzat. În special, utilizarea bunurilor într-o măsură mai mare decât cea necesară pentru a verifica natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor este considerată a fi o manipulare care depășește scopul de a verifica natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor. În special, cheltuielile rezonabile suportate pentru a readuce bunurile la starea lor anterioară vor fi, de asemenea, considerate ca o diminuare a valorii bunurilor.
    9. Dacă consumatorul se retrage din contract în sensul prezentului articol, acesta va suporta cheltuielile de returnare a bunurilor către Comerciant. Aceasta nu se aplică în cazul în care comerciantul a fost de acord să le suporte el însuși.
    10. În termen de 14 zile de la data primirii notificării de retragere, Comerciantul rambursează Consumatorului toate plățile primite de la Consumator în temeiul sau în legătură cu Contractul sau Contractul auxiliar, inclusiv costurile de transport, livrare, poștă și alte costuri și taxe. Cele de mai sus nu se aplică costurilor de returnare a bunurilor, care sunt suportate de consumator în condițiile prevăzute la punctul 9 din prezentul articol.
    11. Comerciantul nu este obligat să plătească consumatorului costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod expres o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă normală de livrare oferită de comerciant. Prin costuri suplimentare se înțelege diferența dintre costul livrării alese de consumator și costul celei mai ieftine metode normale de livrare oferite de comerciant.
    </div
    12. Expedierile trimise în caz de retragere ca ramburs nu vor fi acceptate de noi. Cumpărătorii sunt sfătuiți să trimită articolele prin scrisoare recomandată.
    13. Comerciantul informează consumatorul că acesta nu are dreptul de a se retrage din contract în cazul unui contract al cărui obiect este:

     

    a. livrarea de bunuri realizate conform specificațiilor consumatorului sau de bunuri la comandă,
    b. livrarea de bunuri supuse deteriorării rapide sau perisabilității,
    c. livrarea de bunuri închise în ambalaje de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau igienă, dacă ambalajul de protecție a fost rupt după livrare,
    ,
    d. livrarea de bunuri care, din cauza naturii lor, pot fi amestecate în mod inextricabil cu alte bunuri după livrare,
    e. livrarea de băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit în momentul încheierii contractului, a căror livrare poate avea loc cel mai devreme după 30 de zile și al căror preț depinde de mișcările de preț de pe piață, care sunt în afara controlului comerciantului,
    ,
    f. livrarea de înregistrări sonore, înregistrări vizuale, înregistrări audiovizuale sau software în ambalaje de protecție care au fost modificate după livrare,
    g. livrarea de periodice, altfel decât în cadrul unui contract de abonament,
    h. conținuturile achiziționate la licitație publică,
    i. livrarea de conținut digital furnizat de un comerciant altfel decât pe un suport material, dacă

     

    1. a început furnizarea conținutului digital și
    2. consumatorul a consimțit în mod expres la începerea furnizării conținutului digital înainte de expirarea perioadei de retragere, a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea consimțământului său, își pierde dreptul de a se retrage din contract prin începerea furnizării conținutului digital, iar comerciantul a furnizat consumatorului o confirmare de primire în conformitate cu din Legea nr. 108/2004 Coll, în cazul în care consumatorul este obligat să plătească prețul în temeiul contractului.
    9. Soluționarea alternativă a litigiilor

     

    1. Dacă Cumpărătorul care este consumator nu este mulțumit de modul în care Comerciantula tratat plângerea sa sau consideră că Comerciantula încălcat drepturile sale, acesta are dreptul de a se adresa </nbsp;Comerciantului cu o cerere de reparație. În cazul în care comerciantul răspunde în mod negativ la cererea cumpărătorului în temeiul tezei anterioare sau nu răspunde la o astfel de cerere în termen de 30 de zile de la data expedierii acesteia de către cumpărător, cumpărătorul are dreptul de a depune o cerere de inițiere a unei soluționări alternative a litigiilor în conformitate cu dispozițiile secțiunii 12 din Legea nr. 391/2015 Coll. privind soluționarea alternativă a litigiilor de consum și privind modificările și completările la anumite acte. Entitatea competentă pentru soluționarea alternativă a litigiilor de consum cu Comerciantul este Inspecția Comercială Slovacă sau o altă persoană juridică autorizată competentă înregistrată în lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor menținută de Ministerul Economiei din Republica Slovacă (lista este disponibilă la http://www.mhsr.sk/; Cumpărătorul are dreptul de a alege la care dintre entitățile de soluționare alternativă a litigiilor menționate mai sus să se adreseze. Cumpărătorul poate utiliza platforma online de soluționare a litigiilor disponibilă pe site-ul http://ec.europa.eu/consumers/odr/ pentru a înainta o propunere de soluționare alternativă a litigiului său de consum. Toate celelalte informații privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre Comerciant și Cumpărător - consumator care decurg din sau sunt legate de contract ca un contract de consum sunt furnizate pe site-ul web al Ministerului Economiei al Republicii Slovace www.mhsr.sk și în Legea nr. 391/2015 Coll. privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și privind modificările și completările anumitor acte.

     

    10. Livrarea bunurilor fără defecte

     

    1. Comerciantul este obligat să livreze bunurile în conformitate cu contractul încheiat, adică în calitatea și cantitatea cerute și fără defecte (de fapt, juridice).
    2. Comerciantul este răspunzător pentru defectele bunurilor vândute la primirea de către cumpărător. Comerciantul este, de asemenea, răspunzător pentru defectele care apar după acceptarea produsului în perioada de garanție (garanție).
    3. Perioada de garanție este de 24 de luni și începe de la data primirii produselor de către cumpărător.
    4. Cumpărătorul are dreptul de a inspecta bunurile vândute, înainte de recepție.
    5. Comerciantul nu va fi răspunzător pentru defectele bunurilor cauzate de:

     

    a)caracterul bunurilor,
    b) intervenția neprofesionistă sau neautorizată asupra bunurilor,
    c)substanțe străine și lichide introduse în bunuri,
    d)evenimente inevitabile (dezastre naturale etc.),
    e)uzura normală a bunurilor.

     

    11. Defecte ale bunurilor

     

    1. Defectele bunurilor pot fi reproșate la oricare dintre sediile Comerciantului, la o altă persoană despre care Comerciantul a notificat Cumpărătorul înainte de încheierea contractului sau înainte de expedierea comenzii, sau prin mijloace de comunicare la distanță la adresa sediului social al Comerciantului sau la orice altă adresă despre care Comerciantul a notificat Cumpărătorul în momentul încheierii contractului sau după încheierea contractului.
    .
    2. Dacă Cumpărătorul a reclamat un defect prin poștă pe care Comerciantul a refuzat să o accepte, se consideră că poșta a fost livrată la data refuzului.
    3. Comerciantul va furniza Cumpărătorului o confirmare scrisă a defectului reproșat imediat după ce Cumpărătorul a reproșat defectul. În confirmarea defectului, Comerciantul va specifica perioada în care defectul va fi eliminat în conformitate cu § 507 alineatul 1Legea nr. 40/1964 Coll. Termenul notificat în conformitate cu teza anterioară nu poate fi mai mare de 30 de zile de la data defectului, cu excepția cazului în care un termen mai lung este justificat de un motiv obiectiv aflat în afara controlului comerciantului.
    4. Dacă Comerciantul neagă răspunderea pentru defecte, acesta notifică în scris Cumpărătorului motivele refuzului. 5. Dacă Cumpărătorul dovedește răspunderea Comerciantului pentru defect printr-o expertiză sau o expertiză emisă de o persoană acreditată, o persoană autorizată sau o persoană notificată, Cumpărătorul poate reproșa repetat defectul, iar Comerciantul nu poate refuza răspunderea pentru defect; reproșarea repetată a defectului nu face obiectul § 621 alineatul 3 din Legea nr. 40/1964 Coll. Costurile consumatorului asociate expertizei și expertizei fac obiectul § 509(2) din Legea nr. 40/1964 Coll.
    .
    5. Dacă, înainte de expedierea comenzii cumpărătorului, comerciantul l-a informat pe cumpărător că defectele pot fi ridicate și la o altă persoană, actul sau omisiunea acelei persoane va fi considerat un act sau o omisiune a comerciantului în scopul răspunderii pentru defecte.
    6. Cumpărătorul are dreptul de a alege remedierea defectului prin înlocuirea sau repararea bunurilor. Cumpărătorul nu poate alege o metodă de remediere a defectului care nu este posibilă sau care, în comparație cu cealaltă metodă de remediere a defectului, ar cauza comerciantului costuri disproporționate având în vedere toate circumstanțele, în special valoarea pe care bunurile ar avea-o fără defect, gravitatea defectului și dacă cealaltă metodă de remediere a defectului ar cauza cumpărătorului inconveniente semnificative.
    7. Cumpărătorul poate refuza să remedieze un defect dacă repararea sau înlocuirea nu este posibilă sau ar implica costuri nerezonabile având în vedere toate circumstanțele, inclusiv cele prevăzute la alineatul (6) din a doua teză a prezentului articol.
    8. Comerciantul repară sau înlocuiește bunurile într-un termen rezonabil (§ 507 alin. 1 din Legea nr. 40/1964 Coll.) după ce cumpărătorul a semnalat defectul, în mod gratuit, pe cheltuiala proprie a cumpărătorului și fără a-i cauza acestuia inconveniente grave, ținând seama de natura bunurilor și de scopul pentru care cumpărătorul a solicitat bunurile.
    9. În scopul reparării sau înlocuirii, Cumpărătorul va preda sau va pune bunurile la dispoziția Comerciantului sau a unei persoane în conformitate cu § 622(5) din Legea nr. 40/1964 Coll.Costul preluării bunurilor va fi suportat de către Comerciant.
    10. Comerciantul va livra cumpărătorului, pe cheltuiala sa, bunurile reparate sau bunurile de înlocuire în același mod sau într-un mod similar în care cumpărătorul a livrat comerciantului bunurile defecte, cu excepția cazului în care părțile convin altfel. În cazul în care cumpărătorul nu preia bunurile în termen de șase luni de la data la care ar fi trebuit să le preia, comerciantul poate vinde bunurile. În cazul bunurilor de valoare mai mare, Comerciantul notifică Cumpărătorul în prealabil cu privire la intenția de vânzare și îi acordă o perioadă suplimentară rezonabilă de timp pentru a intra în posesia bunurilor. Imediat după vânzare, Comerciantul plătește Cumpărătorului încasările din vânzarea bunurilor, mai puțin costurile suportate în mod rezonabil de către Comerciant pentru depozitarea și vânzarea bunurilor, dacă Cumpărătorul își exercită dreptul la o parte din încasări într-o perioadă rezonabilă de timp specificată de către Comerciant în notificarea privind intenția de vânzare a bunurilor. Comerciantul poate distruge bunurile pe propria cheltuială dacă nu a reușit să le vândă sau dacă încasările anticipate din vânzare nu vor fi suficiente pentru a acoperi costurile pe care comerciantul le-a suportat în mod rezonabil pentru depozitarea bunurilor și costurile pe care comerciantul ar trebui în mod necesar să le suporte pentru vânzarea acestora.
    11. În remedierea unui defect, Comerciantul va lua măsuri pentru îndepărtarea bunurilor și instalarea bunurilor reparate sau a bunurilor de înlocuire, dacă înlocuirea sau repararea necesită îndepărtarea bunurilor defecte care au fost instalate în conformitate cu natura și scopul lor înainte ca defectul să devină evident. Comerciantul și Cumpărătorul pot conveni ca îndepărtarea bunurilor și instalarea bunurilor reparate sau de înlocuire să fie organizate de Cumpărător pe cheltuiala și riscul Comerciantului
    12. Când un defect este remediat prin înlocuirea bunurilor, Comerciantul nu are dreptul la despăgubiri pentru daunele cauzate de uzura normală a bunurilor și la remunerație pentru utilizarea normală a bunurilor înainte de înlocuirea lor.
    13. Cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului de cumpărare sau se poate retrage din contractul de vânzare fără a acorda o perioadă suplimentară rezonabilă de timp în conformitate cu § 517(1) din Legea nr. 40/1964 Coll., dacă:
    comerciantul

     

    a) Comerciantul nu a reparat sau înlocuit bunurile,
    b) Comerciantul nu a reparat sau înlocuit bunurile în conformitate cu § 623(4) și 6 din Legea nr. 40/1964 Coll.,
    .
    c) Comerciantul a refuzat să remedieze defectul în conformitate cu § 623(2) din Legea nr. 40/1964 Coll.,
    ,
    d) bunurile prezintă același defect în pofida reparării sau înlocuirii bunurilor,
    e) bunurile sunt de o natură atât de gravă încât justifică o reducere imediată a prețului de cumpărare sau retragerea din contractul de vânzare, sau
    f)cumpărătorul a declarat sau reiese din circumstanțe că nu va remedia defectul într-un termen rezonabil sau fără a cauza inconveniente grave cumpărătorului.

     

    14. În evaluarea dreptului Cumpărătorului la o reducere a prețului de cumpărare sau la rezilierea contractului de vânzare în temeiul alineatului (13) literele (d) și (e) din prezentul articol, se iau în considerare toate circumstanțele, în special tipul și valoarea bunurilor, natura și gravitatea defectului și posibilitatea ca Cumpărătorului să i se solicite în mod obiectiv să aibă încredere în capacitatea comerciantului de a remedia defectul.
    15. Reducerea prețului de cumpărare trebuie să fie proporțională cu diferența dintre valoarea bunurilor vândute și valoarea pe care acestea ar fi avut-o dacă ar fi fost lipsite de defecte.
    16. Cumpărătorul nu se poate retrage din contractul de vânzare în temeiul alineatului (13) din prezentul articol dacă a contribuit la defect sau dacă defectul este neglijabil. Sarcina de a dovedi că Cumpărătorul a participat la apariția defectului și că defectul este neglijabil revine Comerciantului.
    17. Dacă contractul se referă la achiziționarea mai multor bunuri, Cumpărătorul se poate retrage din contract numai în legătură cu bunul defect. În legătură cu celelalte bunuri, acesta se poate retrage din contract numai dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil să aibă un interes în păstrarea celorlalte bunuri fără bunurile defecte.
    18. Cumpărătorul va returna Bunurile Comerciantului pe cheltuiala acestuia după retragerea din Contract sau dintr-o parte a acestuia. Comerciantul va lua măsuri pentru îndepărtarea bunurilor care au fost instalate în conformitate cu natura și scopul lor înainte ca defectul să devină evident. În cazul în care comerciantul nu îndepărtează bunurile într-un termen rezonabil, cumpărătorul poate aranja îndepărtarea și livrarea bunurilor către comerciant pe cheltuiala și riscul comerciantului.
    19. În cazul rezilierii Contractului, Comerciantul va rambursa Cumpărătorului Prețul de achiziție în termen de cel mult 14 zile de la data returnării Bunurilor către Comerciant sau după ce se dovedește că Cumpărătorul a trimis Bunurile către Comerciant, oricare dintre aceste date este mai apropiată.
    20. Comerciantul va rambursa Cumpărătorului Prețul de cumpărare sau va plăti Cumpărătorului o reducere la Prețul de cumpărare în același mod utilizat de Cumpărător pentru a plăti Prețul de cumpărare, cu excepția cazului în care Cumpărătorul este de acord în mod expres cu o altă metodă de plată. Toate costurile asociate cu plata vor fi suportate de către Comerciant.
    21. Comerciantul nu are dreptul la despăgubiri pentru daune cauzate de uzura normală a formei și la despăgubiri pentru utilizarea normală a bunurilor înainte de anularea contractului de vânzare.

     

     

    12. Dispoziții finale
    .

     

    1. Relațiile contractuale (precum și alte relații juridice care pot decurge din relația contractuală) cu consumatorii, și anume În plus față de dispozițiile generale din Legea nr. 40/1964, Codul civil, astfel cum a fost modificat, Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea nr. 108/2024, Legea privind protecția consumatorilor și Legea privind protecția consumatorilor și Legea privind protecția consumatorilor.
    2. Prevederile Legii nr. 513/1991 Coll., Codul comercial, astfel cum a fost modificată, se aplică relațiilor contractuale (precum și altor relații juridice care pot decurge din relația contractuală) cu persoane juridice sau cu persoane fizice - antreprenori.
    3. Aceste Termeni și Condiții Generale intră în vigoare și produc efecte la data publicării lor în interfața online a Comerciantului la 01.07.2024.

     

FORMULAR DE RETRAGEREA CONTRACTULUI  FORMULAR DE ANULARE

ONLINE ȘI CONTRACTE CONCLUSE ÎN AFARA LOCALULUI COMERCIANTULUI

(completați și trimiteți acest formular numai dacă doriți să vă retrageți din contract)

 

 

 

PANAKEIA SK, s.r.o.

Žabinská 2081/2, 911 05 Trenčín

INFO: 52576418

 

 

 

Îmi notific prin prezenta că mă retrag din contractul de cumpărare, în legătură cu următoarelebunătăți:

 

 

...........................................................................................................................................................................

 

Data comenzii: ...........................................................................................................................................

 

Numele consumatorului:  .......................................................................................................................

 

Adresa consumatorului: .........................................................................................................................................

 

 

 

La adresa ................................., pe ...........................

 

 

..................................................

Firma consumatorului